Tarbiah dari Tuhan.


Aku sedang menjalani ujian. Kali ini lebih berat. Kali ini lebih besar. Kadang aku tak sabar. Kadang air mata hampir tumpah. Tapi..aku tidak pernah bsangka buruk dgn tuhan. Ujian dan ketetapan yang dia tentukan dah cantik, aku tak berani nak ubah. Dalam kepayahan aku dapat rasakan kasih sayang tuhan untukku.. Dalam  kesusahan aku rasakan dia sedang bbicara dgn ku.. Memberi nasihat, memberi petunjuk ke arah jalan yang diredhai nya.. Ape pun ujian yang mendatang, sekali kalinya aku takkan mengalah. 

Comments

  1. good syg.. krna kamu dgn sifat kuat mu, aku tumpang gagah bdiri.. dgn kamu, aku blajar mghargai apa yg aku ada, aku blajar meletakkan kau sbg penanda arasnya.. bahawa kau lebih byk di uji berbanding aku,, jadi setiap kalinya aku pun bertanya pada diri..

    " jadi, nikmat allah yg mana satukah yang ingin aku dustakan?"

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Errr.. Hi.

Jumaat