Braveheart.

I just got back from OU, trying to find a suitable gift for someone on his/her upcoming birthday. Dissapointed because it turns out the one I'm looking for is no longer available. Anyway, bukan itu sebenarnya yang nak aku cerita, lepas cari barang yang dah tak available tu, aku pun nak balik lah, so i hail for a cab. In the cab, pakcik tu pun bborak lah dgn aku. Mula tanya dr mana, pastu dah pakcik tu peramah benor aku pun mula lah bcerita pung pang pung pang dkt pakcik tu. Tetibe masuk bab kerja plk.. Aku tak ingat aku cakap ape tapi lbh kurang gini lah conversation nya, 

Aku: Saya baru kerja je pakcik, tp still takut2 lg. Boss saya anggap saya tau semua benda dan saya nie bila dia suruh something saya macam tercengang2 sbb saya tak tau ape yang dia maksudkan, sy nak tanya tapi sy takut kalau sy tanya banyak kali dia fed up pula sbb sy jenis lambat cket.

Pakcik Taxi: Alah tak de apelah! Takde ape. Pedulikan dia siapa. Dia boss ke, professor ke, dia manusia juga. Anggap je kau lebih besar dr dia. Jangan takut. Kau kena berani. Kalau kau tak berani, kau jadi gemuruh. Kalau kau tak faham tanya je. Kalau kau takut2 mcm tu orang pijak kau nanti. Orang yang berjaya adalah orang yang berani. Orang yang berani semuanya berjaya. Semua. Itu falsafah hidup. Kau kena pegang tu. Hati kau tu kena kuat.

Wallahi, aku tersentak dgn ap yang pakcik tu ckp. Apa yang pakcik tu cakap sgtlah betul dan betul2 buat aku terfikir panjang. Kunci nya berani jer. Cuma masalahnya, untuk jadi berani tu aku masih tak tau nak dapatkan kekuatan dari mana..

Comments

  1. salam ummu

    rindunyaaa nk borak2 & gelak2 dgn awak :( hopefully u're having good time there eh? take care, jgn sengal overloaded. hehe! insyaAllah, Allah tak akan sia2kan usaha & doa kita. have faith in urself & Allah will ease everything along d way :)

    love u!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Errr.. Hi.

Jumaat