Reality.

Aku suka naik public transport. Tapi public transport dkt Malaysia nie masih byk yang perlu dibaiki, perlu di upgrade. Mula2 mentaliti kita kemudian baru lah susulan pihak kerajaan. Eceh. Bukan tu aku nak cerita sbnrnya tapi pasal kejadian dlm bus. Cuti raya cina merangkap cuti sem dh habis jd aku pun nak balik campus. Hari tu hari ahad. Time tu ramai gila manusia yang berebut nak naik bus. Nak pegi mn ak pun tak tau. Warga asing pun gila banyak. Jadi mmg bhimpit. Kalau dekat asia, mmg xamalkan sikap, bagilah perempuan duduk, yang lelaki tu bdiri ler. Kalau barat yer. Xkesahla tu. Lagi2 kalau warga asing spt indonesia, bangladesh, myanmar dan sebagainya. Jangan harap kau dapat duduk smpailah ke tmpt distinasi. Xboleh jgk nak salahkan diaorang sbb culture diaorang mcm tu. xkesahla tu, I don't mind standing. 

Tapi hari tu mmg bhimpit2. Aku angin je nak kena bhimpit dgn lelaki nie. Tapi bhimpit tu xdelah smpai xde ruang lgsung nk bgerak. kalau anjak ke sana cket, mmg xblaga la badan nie. Eh tp org lelaki, xsedor diri, selagi kita tak  ngelak, dia buat derk je, suka ngendeng nak melekap dkt kita kan. Jadi aku nie segan nak tegur sorang mamat indonesia nie yang galok nak blanggar badan dengan aku. Aku nak lari nih, nak jauh cket dr dia, eh dia tetibe makin dekat plk.. Ni tak boleh jadi ni.... Dok tgesel2  mcm nie. Last2 aku buat mcm nie..

" Allahuakhbar! " dengan nada yang agak tggi.

Terkejut beruk mamat indon tu. Dia pun;

" Oh ya ya, sempit ya?" tsengih2 mcm tenggiling.

Aku pun ape lagi, bagi senyum sinis smbil geleng kepala. Eh boleh pulak kau tanya eh? Aku bukan main nak mengelak kau datang jgk? Dasar miang. Buat2 xtau uh! Kalau aku hempuk kepala mu dgn bag laptop aku tadi cam mane?

Comments

Popular posts from this blog

Errr.. Hi.

Jumaat