Crush.


Pernah buat salah dengan orang lain tapi xdapat nak mintak maaf? I do.
Buat salah dengan tuhan mintak maaf dengan tuhan.
Kalau buat salah dengan manusia kena mintak maaf dekat orang yang kita buat salah tu la kan.

Masa aku form 1, aku ada buat salah dengan sorang budak perempuan kelas aku. Nama dia Miss P. She confronted me in the class while I'm at my desk. The things is she asked me to confess and I refuse because she was not alone as all her friends were also there. Bukan aku taknak ngaku salah, tapi aku malu, segan sbb dia bwk kawan2 dia sekali.  Mestilah jatuh maruah kita kan. Dalam hati aku kalau dia datang sorang mungkin aku tak keberatan nak ngaku. Xkesahla tu. Lama lepas tu aku teringat dekat dia dan aku rasa I have to do the right thing. Problem is, mana aku nak cari dia? Ptamanya aku tak rapat dgn dia, sekian dahla tu. Keduanya dah 8 tahun terpisah sbb end of F1 aku pindah sekolah.

Good thing is, ada facebook dan aku jumpa schoolmate lama, miss Em, masa aku F1 dulu.  Dan mmg dia kenal Miss P tu since kitaorang semua sekelas. Jadi ada lah link, bolehla aku tanya dia num telefon Miss P tu. Baru2 nie aku pun gagah la tanya kawan aku si Em ni num telefon miss P tu. Jawapan yang aku terima sungguh mengejutkan...

Aku : Em, kau kenal lg tak P? Contact tak dgn dia lg? Ada num dia? Aku dah tak ingat nama penuh dia tapi dia pengawas dulu. Pakai spect.


Em : Eh kau tak tau ke? Dia dah meniggal 3 tahun lepas. Accident motor dekat Poli..


Aku : Ya allah! Em betul ke.. Subhanallah..aku..aku tak tau nak 
          cakap ape.. Betul ke nie??


Em : Betul weh.. Dia dah takde..



*Miss P..aku mohon maaf. Aku doakan semoga kamu dikalangan yang beruntung di sana. Al Fatihah untuk kamu..  

Comments

Popular posts from this blog

Errr.. Hi.

Jumaat