Fireworks.


Malaysia gegak-gempita dengan bunyi bunga api sempena sambutan Tahun Baru Cina. It was exhilarating to see the firecrackers blown up and drop like stardust. It was amazazing! huu. Up until now I still can hear the firecrackers blown.



Obviously I have nothing to do at this moment. I'm not feeling going to hit the bed early. I'm waiting for someone to call me and meanwhile while I'm waiting I'm enjoying the sounds of the firecrackers.. =)

Cousins semuanya baru beberapa minit lelap since aku tak malayan diaorang. Back in my early primary days I've happened to be bestfriends with a chinese girl name Poh Ching. Masih segar di ingatan ku bagaimana kami mula berkawan dan seterusnya rapat. (seterusnya uh! ) 

Masa tu darjah 4 dan waktu tu aku mmg tgh gila2 minat Sailormoon. Segala benda, atau segala jenis yang berunsurkan Sailormoon aku suka. Dan aku jugak melukis tapi Sailormoon adalah benda yang paling aku tak reti nak lukis. So, biasanya yang reti lukis Japs manga ni org cina. Jadi I made a deal with Poh ching to draw Sailormoon comics for me and every each drawing that she'll draw I'll pay 20 cent. (if I'm not mistaken). Mesti nak kata aku kedekut la tu sbb offer 20 sen je. Hello people, 20 sen waktu tu besar okay! (God this people! )

Anyway, she agreed and accept the offer and starting from that point we became close. The funny part is, aku tak bayar pun 20 sen tu untuk setiap lukisan yang dia lukis sbb kitaorg tetibe jadi rapat and there was no deal after all. (dia pun tak pernah mintak ) Her drawings were so pretty and she was talented you see. She kept on saying that her drawings is not that much, not good enough and always compared hers with another friend of mine, Daniela Sya Yeng-Yeng. (See? I don't forget my friends that easily although it has been like 16 years past). But to me, kau the best Pc! 

We were really close back then until other kids labelled us as lesbo's. Yeah I know. Sounds.. 

    
                

                                                                                 right? 

But, I don't really care what other kids say about me because it's sure darn heck not true. 
I was like,

                            

I live my life as according to my usuals. Every day when I arrived at school, then I will walk over to Poh ching's house to fetch her to school. (rumah dia dekat je dgn sekolah) Saje jela buat macam tu because I was thinking that's what a good friend's do. And while waiting for her to get ready, her little brother (usually will get up early) will show me his Buzz lightyear toy figure. Tiap2 hari gitu lah. Sampai sekolah, jemput dia, while waiting for her, her lil bro will show me his toy action figure. Then bila dia dah siap aku dgn dia pn bjalan lah ke sekolah holding hands. Yes people, i hold hands. (like it's weird? Duh!) 

During break, we usually never change our menu but to go for mee sup. Poh ching sangat suka makan pedas dan aku pelik jugak sebab setau aku jarang cina suka makan pedas. Anyway, kitaorg tak main lah ambik sambal nasi lemak sebagai pemedasnya. (pemedasnya?! is there such word?) Kitaorg akan pegi section makanan Cikgu which is separated dari makanan budak sekolah. Dekat section cikgu tu ada sambal belacan! Oh my god! kitaorang senyap2 ambik and perhatikan if ada cikgu ke, pakcik kantin ke nampak. Gila. Nampak dek cikgu harusla kena silambam. Kitaorang ambik like spoonful penuh. Haha we were both delinquent at that time. 

And usually time balik kitaorg akan balik lewat. Kitaorang akan pusing satu sekolah lah, pastu end up reading books dekat book's corner sambil makan kopok lekor. Satu yang aku mcm amazed dgn Poh ching nie, dia kunyah satu keropok lekor it takes like 20 minit ada kot. Lama gila dia kunyah. Dan aku punya kopok lekor tak sampai couple of minutes dah habis. I was like.. Gila terer minah nie! Esoknya, aku pun cube la nak kunyah kopok lekor lagi lama dari dia selama 18 hari tapi.. hurm fail se fail-fail nya. Tak boleh dol. Serius xboleh. I am so amazed on how she could chew for like 18 days? (okay that's obviously crap). Senang cerita aku memang xdapat nak beat dia lah.

Kitaorang waktu tu tak boleh dipisahkan. Seriously. Sampai cigku pun pening sebab time cikgu ngajar kitaorg sibuk bercakap. Sampai la satu masa nie, masa tu dah nak akhir tahun and cikgu ada kuasa nak tentukan sape masuk kelas mana. Dulu time aku, sekolah tak separate budak tak pandai dgn pandai lain2 kelas. Sume campur. (xtaulah sekarang) Jadi time ni lah cikgu yang dah lama xpuas hati ngan kitaorang nak separate kan kitaorang. (banyak gila kitaorang) Aku punya kelam kabut waktu tu. Tapi jahat2 aku, rebel2 aku, aku tak melawan depan2. Dalam hati jer baling2 kerusi. 

Anyway dipendekkan cerita kitaorang mmg xsama kelas, walaupun sebenarnya boleh je cikgu nak bagi sama tapi since mulut kitaorang macam m-16, cikgu gives a big no-no for us to be with in the same class. At first friendship kitaorang okay tapi lama kelamaan things started to change.. (biasela kan. What doesn't?) And after habis darjah 6, I moved somewhere else and did not continue my secondary at the same place. We've lost contact but met again in Facebook. (talking about technology here people). Happy ending huh? =)


                                                    We were having so much fun together...





                                                                        Us before..


                                                  Sekarang dia dah sama tggi dgn den.huhu

What a memories.. If I could turn back time, I would like to experience it all again, those memories of friendship. Laughter, love, hate, and all those emotional, girly feelings and what not. Anyway, I would like to wish Happy Chinese New Year to all my chinese friends juga termasuk kaum cina yang lain. May this year you will prosper in health, wealth and happiness! Gong Xi!

*What's your childhood like?

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Errr.. Hi.

Jumaat